indhold
Hvad koster det at få varen sendt?

Du betaler fast 45 kr. uanset, hvor stor eller lille din pakke er. Køber du for mere end 499 kr., får du fri fragt til pakkeshop. Dette gælder også levering til din firmaadresse. 

Ønsker du hjemmelevering koster det 65 kr. – og køber du for mere end 499 kr. koster det 49 kr., at få varen sendt hjem til din adresse. 

Har du bestilt en større forsendelse, som fx en tagboks vil den blive leveret fragtfrit til din adresse med fragtmand. 

Har du fortrudt din forsendelse, kan du returnere den portofrit ved at benytte dig af dette link. Dog skal du kontakte os, hvis du har fået din vare leveret via Fragtmand.

Fragtpris
Leveringstid

Bestiller du inden kl. 14 på hverdage, kan du med stor sandsynlighed forvente at modtage din pakke allerede den følgende hverdag. Bestiller du i en week-end eller på en helligdag, vil din pakke blive pakket den første hverdag herefter med levering den følgende hverdag. 

Mærkater kan i højsæsoner have lidt længere leveringstid. Campingpas sendes separat, og her er leveringstiden op til 3-4 uger.

Billetter og gavekort sendes digitalt og leveres umiddelbart efter bestilling. 

Det er ikke muligt at afhente din vare fra nogle af vores lokationer, da alle vores varer sendes direkte fra vores lager i Jylland. 

Leveringstid
Min rabatkode virker ikke

Rabatkoden taster du i rabatkodefeltet i kurven, inden du trykker Godkend og Betal. Rabatkoder til FDMshop.dk virker kun for køb af fysiske varer på shoppen. Rabatkoderne virker derfor ikke på køb af Kurser og Event, gavekort og mærkater. Vær opmærksom på, at har du gjort brug af koden tidligere til et køb, kan dette være årsagen til, at den ikke længere virker. Har du fået oplyst, at rabatkoden kun gælder for FDM-medlemmer, skal du være logget ind for at få glæde af rabatten.

Rabatkode
Min pakke er ikke kommet - hvad gør jeg?

Har du ikke modtaget din pakke senest 2 hverdage efter din bestilling, kan du efterlyse den via DAO eller GLS - afhængig af, hvilken distributør, din pakke er afsendt med. Du kan finde track and trace-nummer samt ordrenummer i mailen, du har modtaget fra os, da vi afsendte din vare fra vores lager. Vær opmærksom på, at der kan gå længere tid ved bestilling af mærkater, Campingpas og bilspecifikke varer, som først skal produceres. Du er også velkommen til at kontakte os, hvis du har brug for at vide, hvornår du kan forvente at modtage din vare.

Pakke ikke kommet
Emballage

Når du modtager en pakke fra os, vil du ofte opleve, at papkassen varerne bliver leveret i, er genbrugt emballage.

Vores lager modtager hvert år flere hundredtusinder papkasser fra vores leverandører - og det er disse kasser, vi gør alt, hvad vi kan for at genanvende, når vi sender varer ud af huset igen. De kasser, der er for dårlige til at bruge igen, makulerer vi og bruger som fyld i kasserne.

På den måde skåner vi miljøet for store mængder af nye kasser.

Emballage
Får man rabat, når man handler som medlem på FDMshop.dk?

Som FDM-medlem opnås rabat på nogle udvalgte varer på FDMshop.dk. Det fremgår tydeligt på den enkelte vare, om der er en særlig medlemspris. Besparelsen afhænger af hvilken vare der købes, og rabatten opnås med det samme, du skal blot være logget ind som medlem. Der er med andre ord ikke tale om en opsparingsbonus, men derimod om en kontantrabat.

Bonus
Jeg har fortrudt mit køb - hvad gør jeg?

Du kan fortryde dit køb indenfor 30 dage efter levering. Du skal returnere varen hurtigst muligt, og senest 30 dage efter, at du har modtaget din vare. 

På individuelt tilpassede varer som eksempelvis campingpas og miljømærkater er der ingen fortrydelse og/eller returret. Dette gælder også, hvis der er tale om en ydelse som fx et arrangement.

Læs mere her

Fortrudt køb
Hvordan bytter jeg en vare?

Ønsker du at bytte en vare, sender du blot varen retur med en portofri returlabel – og bestiller derefter den vare, du skal bruge. 

Når vi har modtaget din vare retur i den rigtige stand, sørger vi for at tilbageføre pengene på samme betalingsmiddel, som blev brugt til at købe varen med. Der kan gå op til 1-2 uger, før du pengene kan ses på kontoen.

Ønsker du at modtage pengene før, kan du sende kvitteringen for returforsendelsen ind til os som dokumentation for, at varen er gået retur. Så kan vi overføre pengene hurtigere til dig.

Bytte vare
Hvor lang tid går der, inden jeg får mine penge retur?

Vi returnerer pengene på den konto, der er brugt ved købet indenfor max 10 hverdage efter, at varen er modtaget retur på vores lager i Århus.

Penge retur
Er det sikkert at betale med kort på FDMshop.dk?

FDM anvender Quickpay, som overholder alle krav om sikkerhed. 

Du kan anvende følgende muligheder til at betale for dit køb på vores shop:

  • Dankort
  • VIsa/ Dankort
  • MasterCard
  • Diners Club International
  • Mobilepay

Pengene trækkes, når varen bliver sendt fra vores lager.

Betalingsmetode
Hvor finder man den seneste FDM test af autostole?

FDM bringer hvert år en omfattende test af autostole. Testen er med i juni-nummeret af Motor. Du kan se testen på FDM.dk under autostole. Husk, at du altid er velkommen til at få råd og vejledning om køb af autostol på 70 13 30 40 eller ved at skrive til os. Vi kan levere din autostol i løbet af 1-2 hverdage efter bestilling.

Autostoletest
Lovgivning børn i bilen
Kan jeg købe som erhvervskunde?

Er du interesseret i bestilling af en større mængde varer, skriver du til os på TelefonBesked@fdm.dk med følgende oplysninger: 

  • Firmanavn
  • Adresse levering samt fakturering
  • CVR nummer
  • EAN nummer hvis der er et
  • Mail og telefonnummer
  • Kontakt person
  • De ønskede varer (gerne gennem links) – og antal.

Skriv ”Erhvervskunde i emnefeltet”.

NB! Minimumskøb er for 1.000 kr. og vi leverer og fakturerer kun til en dansk adresse.

Når vi har oprettet dig som erhvervskunde, modtager du en bekræftelsesmail på din bestilling sammen med faktura. Betalingsfrist er 14 dage. Leveringstid er 2-5 hverdage, og du får fragtfri levering.

Erhvervskunde
Hjemmesiden driller
Garmin
Spørgsmål og svar 1